
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO idelikatesy24.pl
§1
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy, działający pod adresem http://idelikatesy24.pl zwany dalej ”Sklepem”, prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu.
- Właścicielem Sklepu, który jednocześnie pełni rolę Sprzedawcy jest: ITALMEX spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Macierzyszu, ul. Sławęcińska 10, 05-850 Ożarów Mazowiecki, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS: 0000221754, NIP 5260300960, REGON 011074040, kapitał zakładowy 250.000.00 PLN, tel. +48 22 699 69 98, adres email: zakupy@idelikatesy24.pl.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Sklep prowadzi sprzedaż i dostarcza Towary wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Z oferty sklepu mogą korzystać wyłącznie pełnoletnie osoby fizyczne posiadające pełną, określoną przepisami prawa cywilnego, zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadającą osobowości prawnej, posiadające zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych.
- Wymaganie techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu:
- dostęp do sieci Internet,
- przeglądarka stron WWW (rekomendowane są najnowsze wersje wszystkich przeglądarek),
- posiadanie adresu e-mail.
- posiadanie telefonu
§2
Zamówienia
- Zamówienia można składać w następujący sposób:
- poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu,
- emailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu,
- telefonicznie na numery przeznaczone do składania zamówień, dostępne na stronie internetowej Sklepu w zakładce Kontakt.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia emailem lub telefonicznie.
- Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link potwierdzający w mailu przysłanym Klientowi przez Sklep.
- Sprzedawca ma prawo do odmowy realizacji Zamówień:
- złożonych na nieprawidłowo wypełnionym formularzu,
- po bezskutecznej próbie potwierdzenia Zamówienia,
- złożonych z naruszeniem niniejszego regulaminu.
- Sprzedawca dostarcza Towar Zamawiającemu wraz z dokumentami potwierdzającymi zawarcie umowy sprzedaży, to jest:
- paragonem fiskalnym lub fakturą VAT, jeżeli Zamawiający zażądał jej wystawienia przy dokonywaniu Zamówienia i podał niezbędne dane do jej wystawienia
oraz
- informacjami, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- W razie wystąpienia braku zamówionego Towaru, Sprzedawca poinformuje o tym fakcie Zamawiającego przed realizacją Zamówienia, a Zamawiający ma prawo wówczas do rezygnacji z całości Zamówienia, bądź do rezygnacji z Towaru, którego brakuje, bądź też do wyrażenia zgody na zamianę brakującego Towaru na podobny o zbliżonych właściwościach i Cenie.
- Zamawiający zobowiązuje się do odbioru Towaru i zapłaty oznaczonej przez Sprzedawcę Ceny wraz z Kosztami dostarczenia Towaru.
- Zobowiązania Zamawiającego wynikające z umowy sprzedaży Towaru utrzymują się do momentu uiszczenia całości należności za Towar oraz Kosztów dostarczenia Towaru.
§3
Płatności
- Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
- płatność elektroniczna za pomocą systemu płatności Shoper (karta płatnicza - Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro) - lista obsługiwanych obecnie banków dostępna po wyborze tej formy płatności na etapie składania zamówienia za pomocą sklepu internetowego,
- przelew - wpłaty należy dokonać na wskazany numer rachunku bankowego, który zostanie przekazany przez Sprzedającego w wiadomości email potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
- inne – płatność Blik
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Koszty dostarczenia Towaru, które oprócz Ceny za Towar ponosi Zamawiający, są podawane w sklepie przy składaniu Zamówienia, a szczegółowy cennik znajduje się pod adresem http://idelikatesy24.pl/koszt-dostawy
- Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i jego dostarczenie.
§4
Wysyłka towaru
- Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm wysyłkowych (np. Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej) lub udostępnia do odbioru przez klienta w siedzibie firmy w terminie do dwóch dni roboczych od dnia zaksięgowania zapłaty za towar na rachunku bankowym Sklepu.
- W przypadku dostawy realizowanej za pośrednictwem firmy kurierskiej, czas dostawy wynosi 1-2 dni robocze od dnia nadania przesyłki.
- W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem dostawy, pracownik firmy kurierskiej pozostawi awizo.
- Kurier podejmie dodatkowe próby dostarczenia przesyłki, po czym zostanie ona odesłana do Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia doręczenia przesyłki leżące po stronie Klienta.
- Sprzedawca spróbuje wysłać przesyłkę ponownie po wyeliminowaniu przeszkód uniemożliwiających dostarczenie zamówienia. W takim wypadku Klient musi liczyć się z poniesieniem dodatkowej opłaty za powtórną wysyłkę
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
§5
Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia do Klienta sprzedawanych Towarów wolnych od wad i odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu wg definicji Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie określonym Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, można składać:
- poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: zakupy@idelikatesy24.pl.
- drogą pocztową na adres: ITALMEX Sp. z o.o. - właściciel sklepu internetowego "idelikatesy24.pl" , Macierzysz, ul. Sławęcińska 10, 05-850 Ożarów Mazowiecki.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
- Klient może również skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, będącego załącznikiem Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- W przypadku niezgodności towaru z umową Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem niezgodności.
- Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep.
- Właściciel Sklepu podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Właściciela Sklepu o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie drogą pocztową na adres: ITALMEX Sp. z o.o. - właściciel sklepu internetowego "idelikatesy24.pl" , Macierzysz, ul. Sławęcińska 10, 05-850 Ożarów Mazowiecki., mailowo pod adres zakupy@idelikatesy24.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Klient może również skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy będącego załącznikiem Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§6
Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Zamawiającemu, który jest konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, z zastrzeżeniem pkt. 2 poniżej. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towaru przed jego upływem. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towaru znajduje się w Załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu
- W przypadku odstąpienia od umowy, na zasadzie wskazanej pkt. 1. powyżej, W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru, umowę sprzedaży Towaru uznaje się za niezawartą. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia, Towar powinien zostać zwrócony Sprzedawcy zgodnie z przepisami prawa w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w trybie wskazanym w ust. 1 powyżej, Zamawiający może zwrócić Towar przesyłając go pod następujący adres: ITALMEX Sp. z o.o. - właściciel sklepu internetowego "idelikatesy24.pl", Macierzysz, ul. Sławęcińska 10, 05-850 Ożarów Mazowiecki.
- Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Zamawiający. Sprzedawca ponosi koszty zwrotu Towaru wyłącznie w przypadku uprzedniego wyrażenia przez Sprzedawcę zgody na poniesienie innych niż bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Sprzedawca zwraca Zamawiającemu należność za odesłany przez Zamawiającego Towar w ciągu 14 dni, licząc od dnia doręczenia Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towaru. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Zamawiającego do chwili otrzymania z powrotem zwracanego Towaru lub dostarczenia przez Zamawiającego dowodu odesłania zwracanego Towaru.
§7
Ochrona prywatności
- Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez Sprzedawcę jego danych osobowych w rozumieniu Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101 poz. 926 z późn. zm.) wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
- Zamawiający może wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji o charakterze reklamowym i handlowym, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda ta może być udzielana przez Zamawiającego poprzez odznaczanie odpowiedniej opcji na formularzu rejestracyjnym.
- Klient ma prawo wglądu do swoich danych i ich korekty, a także do żądania usunięcia.
§8
Postanowienia końcowe
- We wszelkich sprawach nie uregulowanych w powyższym regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, oraz innych ustaw, a w odniesieniu do konsumentów również ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z obowiązującymi przepisami.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 02.02.2015 r.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie, o czym każdorazowo poinformuje zarejestrowanych Klientów w formie e-mailowej na minimum 7 dni przed planowanym wejściem zmian. W terminie poprzedzającym zmianę zarejestrowany Klient ma prawo bez podania przyczyny odstąpić od umowy poprzez skasowanie swojego Konta
Załącznik nr 1 do Regulaminu
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
Numer i Data Zamówienia………………………….............................
Imię i nazwisko konsumenta:………………………………………
Adres:………………………………………………………………
Numer telefonu:……………………………………………………
Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy sprzedaży następujących towarów:
|
Nazwa towaru |
Kod produktu widoczny na [__] |
Cena |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
Przyczyny zwrotu, prosimy o zaznaczenie (wypełniane dobrowolnie):
……………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………..
W przypadku chęci zwrotu środków pieniężnych na konto inne niż użyte podczas zakupów prosimy o podanie dokładnych danych:
Imię i Nazwisko:………………………………………………………………………………….
Adres: ……………………………………………………………………………………………..
Nazwa Banku:……………………………………………………………………………………..
Numer konta: _ _ - _ _ _ _ - _ _ _ _ - _ _ _ _ - _ _ _ _ - _ _ _ _ - _ _ _ _
Dodatkowe informacje:
- Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki z zamówionym przez Klienta towarem, wysyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży do sprzedawcy. Do zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Wypełniony formularz prosimy przesłać na adres:
ITALMEX Sp. z o.o. - właściciel sklepu internetowego "idelikatesy24.pl" ,
Macierzysz, ul. Sławęcińska 10, 05-850 Ożarów Mazowiecki.
lub mailowo pod adres zakupy@idelikatesy24.pl
z dopiskiem: zwrot
- Zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, w razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą.
Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient przesłał oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży towarów. Klient proszony jest o wysłanie zwracanego towaru w miarę możliwości wraz z dowodem zakupu na adres: ITALMEX Sp. z o.o. - właściciel sklepu internetowego "idelikatesy24.pl" ,
Macierzysz, ul. Sławęcińska 10, 05-850 Ożarów Mazowiecki.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
……………………………………………
Data i podpis Klienta
FORMULARZ REKLAMACYJNY
Numer Zamówienia……………………….
_________________________________________________________________________________________
Imię i nazwisko reklamującego..................................................................................................................................
Adres zamieszkania............................................................................................................ tel...................................
Adres email……………………………………………………………………………………………................................................................
Data nabycia towaru.................................................................................................................................................
Nazwa towaru........................................kod towaru................................................................................................
Cena detaliczna..........................................................................................................................................................
Nazwa i numer dowodu zakupu...............................................................................................................................
Data zauważenia niezgodności oraz określenie rodzaju niezgodności towaru z umową……………….……………………..
..................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................
Klient (właściwe zaznaczyć):
1. wnosi o usunięcie wady, lub
2. wnosi o wymianę rzeczy na wolną od wad, lub
3. wnosi o obniżenie ceny (chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie), lub
4. odstępuje od umowy – o ile wada jest istotna (chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie).
Informujemy, że reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Niniejszy formularz ma charakter pomocniczy, Klient może złożyć reklamację w innej formie przesyłając ją na adres Sprzedawcy: ITALMEX Sp. z o.o. - właściciel sklepu internetowego "idelikatesy24.pl" , Macierzysz, ul. Sławęcińska 10, 05-850 Ożarów Mazowiecki lub mailowo pod adres zakupy@idelikatesy24.pl. Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo lub pisemnie o wyniku rozpatrzenia reklamacji.
……………………………………………………………
Data i podpis osoby składającej protokół reklamacyjny